O primeiro faro de España con enerxía eléctrica

A traxedia do Serpent en 1890 levou a construír en Cabo Vilán o primeiro faro dá modernidade.
O primeiro faro de España con enerxía eléctrica

En 1896 inaugurábase en cabo Vilán (a cinco quilómetros do pobo de Camariñas) o primeiro faro de España que dispuxo de enerxía eléctrica. Antes del, había outro, levantado en 1854, pero a súa deficiente iluminación quedara en interdito ante as sucesivas traxedias que viviron estas costas por eses anos. A máis tristemente famosa foi a do buque escola inglés Serpent que naufragou o 10 de novembro de 1890 preto da praia de Trece. O barco dirixíase de Plymouth a Serra Leoa, pero chocou contra a Punta do Boi e afundiuse en corenta e cinco minutos. Dos 176 tripulantes só tres salvaron a vida. Os cadáveres recuperados foron enterrados preto da praia, nun lugar que dende entón se coñece como ou "Cemiterio dos Ingleses", unha necrópole que é tamén un recordo para todos os mortos no mar.

Tras esta e outras traxedias instalouse enerxía eléctrica no faro. A torre está construída sobre unha plataforma de rochas, ten vinte e cinco metros de altura, elévase algo máis de cen sobre o nivel do mar e a súa potencia de luz alcanza as corenta millas mariñas (máis de setenta kilómetros).

Cabo Vilán é sen dúbida un dos lugares máis impresionantes de todo o litoral galaico pois está formado por un gran promontorio rochoso que penetra nun mar bravío para concluír logo nun illote (Vilán de Fóra) precedido polo faro.

(O capítulo completo e máis singularidades de Galicia, no libro Galicia en cen prodixios, de Henrique Alvarellos (Edicións Xerais, 2004))

1008 lecturas