Preguntas frecuentes

GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.gal é o portal web da Secretaría Xeral da Emigración da Xunta de Galicia. Aquí pódese atopar información sobre os programas de axudas e formativos que desenvolve a SXE para os galegos e as galegas residentes no exterior así como para as persoas que decidiron retornar.

Tamén se poden consultar todas aquelas noticias que teñen que ver coa nosa diáspora e con aqueles e aquelas novos galegos e galegas que agora viven na Galicia territorial, normativa e lexislación ao respecto, ter acceso aos directorios de centros e asociacións, información diversa sobre Galicia, redes sociais, reportaxes, eventos de axenda, publicacións, etc…

Ademais da consulta habitual da nosa web, o portal GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.gal dispón dun servizo de subscrición por correo-e co que diariamente se pode estar ao tanto das novas, axudas ou eventos de axenda publicados no portal. Este servizo pódese atopar na páxina de inicio do portal.

Así mesmo existe a posibilidade de seguir a GaliciaAberta nas redes sociais facebook, twitter, youtube e flickr.

No apartado de Organigrama pódese atopar un diagrama co organigrama e composición da SXE así como á súa estrutura orgánica.

No apartado do Rexistro da Galeguidade pódese atopar un completo directorio dos centros galegos espallados por todo o mundo, que levan a cabo diversas actividades culturais, recreativas e mesmo nalgúns casos asistenciais e sanitarias.

Tamén existe unha relación de asociacións de retornados e retornadas radicadas en Galicia, que desenvolven actividades culturais, asistencias, formativas etc…

A Secretaría Xeral da Emigración conta cun programa de axudas económicas individuais de carácter social dirixidas a galegos e galegas residentes no estranxeiro, e a determinados familiares, que se atopen en situación de precariedade económica. Estas axudas están destinadas a cubrir as necesidades básicas de subsistencia e atención socio-sanitaria.

Para obter máis información pódese remitir un correo-e a través do formulario de contacto do portal.

  • Para atopar información que pode resultar de utilidade no retorno pódese consultar o apartado de Normativa.
  • Así mesmo pódese enviar unha consulta específica, expoñendo o caso en cuestión e aportando toda a información posible a través da Oficina Virtual de Atención ao Retorno.

A Secretaría Xeral da Emigración leva a cabo anualmente unha serie de programas destinados a que os galegos e galegas residentes no exterior poidan visitar a súa terra e reencontrarse cos seus familiares fortalecendo así os seus vínculos cos seus, con Galicia e a súa realidade e a súa cultura. En función do seu lugar de residencia, da súa estancia na casa dos seus familiares ou nunha residencia de tempo libre, da súa idade, dos seus ingresos económicos etc… as persoas galegas residentes no exterior poden optar a participar nos programas de “Reencontros na terra”, “Reencontros na casa" ou no programa “Conecta con Galicia”. Pódese atopar máis información ao respecto consultando as convocatorias no apartado de Liñas de axuda.

Para solicitar apoio na busca de familiares galegos ou galegas ou documentación dos seus antepasados pódese remitir unha mensaxe de correo-e a través do Formulario de contacto do portal, especificando todos os datos posibles acerca da persoa ou persoas en cuestión como nome completo, lugar e data de nacemento, DNI, etc…

100 bolsas para cursar másteres nas universidades públicas galegas a estudantes galegos/as residentes no exterior.

Terás que presentar a túa solicitude por vía electrónica a través do formulario accesible na sede.xunta.gal ata o día o 31 de maio de 2017 ás 24:00 h (horario de España).

O custo da matrícula para estudos oficiais de master está fixado polas universidades. 

A matrícula consta de dous conceptos:

  1. Taxas administrativas ou de secretaría ( apertura de expediente, seguro universitario de accidentes e asistencia en viaxes, expedición tarxeta universitaria de identidade (TUI), solicitude de equivalencia, etc. cuxo importe oscila entre 43  e 70 € segundo os casos.
  2. Taxas académicas (diferenciando a rama de Experimentais e Non Experimentais):
    a) Para os títulos de máster da rama de Experimentais - Epígrafe A (Ciencias, Ciencias da Saúde, Enxeñería e Arquitectura),  o importe sería 1.881,60 € aproximadamente.
    b) Para os títulos de máster da rama de Non Experimentais  - Epígrafe B (Arte e Humanidades e Ciencias Sociais e Xurídicas), o importe sería 1.296,60 € aproximadamente.

Moi importante: Exención de taxas académicas
Os/as solicitantes das Bolsas Excelencia Mocidade Exterior, no momento de realizar a matrícula,  deben marcar a casilla correspondente a que son solicitantes de bolsa e así só aboan só as taxas administrativas ou de secretaría. Este abono faise normalmente mediante ingreso bancario ou mediante tarxeta bancaria de crédito ou débito .

Se a resolución da Bolsas Excelencia Mocidade Exterior fose favorable e se concedese a bolsa, as taxas académicas abonaríanas unha vez que estivesen en España e recibisen o importe da bolsa.

Se a bolsa se denegase e seguise interesado/a en relizar o máster para o que se matriculou, deberá aboar as taxas académicas no prazo establecido. No caso de que se lle denegase e xa non estivese interesado/a en realizar o máster, deberá anular a matrícula e perdería en todo caso o importe das taxas administrativas ou de secretaría.

Non, simplemente terás que cumprimentar a declaración que se inclúe no formulario de solicitude da Bolsa sinalando o/os Máster/es no/s que vas realizar a túa preinscripción.

  • As bolsas están dirixidas a titulados/as universitarios/as galegos/as nunha licenciatura/grao ou diplomatura oficial e que residan no exterior.
  • Podes optar a unha das bolsas se tes a nacionalidade española.
  • Tamén debes estar vinculado/a a Galicia dunha das seguintes maneiras:
  1. Podes ter nacido en Galicia ou ter residido en Galicia de forma continuada durante 10 anos tendo a nacionalidade española antes de emigrar.
  2. Podes ser descendente por consanguinidade dunha das persoas do suposto anterior, sempre que naceras no estranxeiro e esteas vinculado/a a un concello galego no PERE (Padrón de Españois Residentes no Estranxeiro).

No momento de solicitar a bolsa debes cumprir os seguintes requisitos:

  • Residir no estranxeiro.
  • Estar en posesión da nacionalidade española.
  • Ser emigrante nacido/a en Galicia ou que residira en Galicia de forma continuada durante 10 anos con nacionalidade española antes de emigrar, así como os/as descendentes por consanguinidade dunha destas persoas e que naceran no estranxeiro.
  • No caso das persoas nacidas no estranxeiro, estar vinculado/a a un concello galego.
  • Acreditar un mínimo de dous anos de residencia no exterior inmediatamente anteriores á data da presentación da solicitude.
  • Estar en posesión dalgún título universitario de grao, arquitecto/a, enxeñeiro/a, licenciado/a, arquitecto/a técnico, diplomado/a, enxeñeiro/a técnico ou outro expresamente declarado equivalente.
  • Ter obtido a titulación universitaria nos últimos 10 anos.

Posteriormente, e sempre antes da concesión destas bolsas, deberás cumprir o seguinte requisito:

  • Estar matriculado/a no curso 2017/18 nun máster universitario oficial dos relacionados no Anexo I do Sistema universitario de Galicia, dun mínimo de 60 créditos modalidade presencial.

Non é necesario. Desde o día en que envías a solicitude da bolsa, xa podes viaxar a España.

  • As solicitudes presentaranse obrigatoriamente por vía electrónica a través do formulario electrónico normalizado, accesible na Sede electrónica da Xunta de Galicia, https://sede.xunta.gal e tamén accedendo nesta web no apartado das Bolsas Inscríbete aquí.
  • Os/as solicitantes deberán cumprimentar todos os formularios que figuren na aplicación informática e enviar dixitalizados os documentos requiridos. Unha vez completada, o/a solicitante deberá confirmala. A confirmación da solicitude comporta a súa presentación e rexistro a todos os efectos. Unha vez confirmada a solicitude, non poderá ser modificados ningún dos datos cumprimentados nos formularios.
  • Dentro destes formularios, deberán cumprimentar a memoria de motivación para realizar un curso de máster en Galicia, importancia para á súa propia especialización académica e interese de desenvolver a súa carreira profesional nesta Comunidade Autónoma.
  • Pasaporte en vigor ou outro documento acreditativo da identidade e nacionalidade española para as persoas solicitantes que non teñan DNI.
  • Certificado de inscrición no Rexistro de Matrícula Consular do/a solicitante correspondente á demarcación na que teña o seu domicilio ou calquera outra documentación que acredite a veracidade da súa residencia no exterior no momento da presentación da solicitude, por exemplo: informe policial, acta notarial, certificado do concello de residencia, vida laboral...
  • Documentos xustificativos do nacemento en Galicia ou da residencia nesta comunidade autónoma de xeito continuado durante dez anos con nacionalidade española antes de emigrar e,  no seu caso, de ser descendente dunha destas persoas.
  • Para os/as solicitantes nacidos/as no estranxeiro, documentación acreditativa da súa vinculación cun concello galego no Padrón de Españois Residentes no Estranxeiro (PERE), ou calquera outra documentación acreditativa deste extremo.
  • Documentación xustificativa do tempo de residencia no estranxeiro durante un mínimo de dous anos ininterrompidos inmediatamente anteriores á data de presentación da solicitude.
  • Título universitario ou certificado que acredite que o título está en trámite.
  • Expediente académico dos estudos universitarios realizados. Aparecerán relacionadas as materias cursadas e as cualificacións obtidas nelas, con mención expresa da nota media alcanzada na titulación así como a escala utilizada para o cálculo da mesma.
  • Documento acreditativo de estar preinscrito nun máster ou no seu defecto unha declaración responsable na que sinale o máster ou másteres nos que vai a solicitar a súa admisión incluída no formulario.
  • O importe da bolsa é o que se reflicte no seguinte cadro:
     
    Dotación total da Bolsa

    Nº Créditos ECTS

    Nº cursos

    Europa

    Resto países

    60 - 72

    1

    7.000 €

    7.650 €

    90 1,5

    10.500 €

    11.475 €

 

  • O pagamento da bolsa realizarase en dous ou tres pagos, unha vez que se atope en Galicia, se teña incorporado ao máster na universidade correspondente e presente determinada documentación xustificativa. A información detallada atópase nas bases da convocatoria.

Co importe da bolsa debes afrontar todos os gastos necesarios para a realización do máster:

  • Gastos de preinscrición, administrativos e da matrícula na universidade pública galega
  • Viaxe desde o país de procedencia a Galicia
  • Aloxamento e a manutención en Galicia e a subscrición dun seguro médico, no seu caso

As Bolsas de Excelencia concédense para a realización dos seguintes másteres nas áreas de: Artes e Humanidades, Ciencias, Ciencias da Saúde, Ciencias Sociais e Xurídicas e Enxeñería & Arquitectura. Podes consultar a lista completa picando en listado másteres.

Se es elixido/a como participante será obrigatorio que contrates un seguro de saúde, que poderás pagar co diñeiro da bolsa, tal e como che explicaremos de ser seleccionado/a. O seguro non custará en total máis de 500 €.

Antes de matricularte debes realizar o proceso de solicitude de admisión nun ou en varios dos másteres ofertados nesta convocatoria nas universidades galegas que prefiras.

Cada universidade establece o seu propio prazo de admisión e debes estar en contacto directo con elas para informarte dos programas de máster da túa área de interese, así como dos requisitos e da documentación que debes aportar.

A estes efectos, para ser admitido/a nunha universidade, no caso de títulos estranxeiros de estudos de países alleos ao Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), deberás tramitar a solicitude de equivalencia na universidade galega onde pretendas cursar o máster. Non será necesario no caso de que o título estivera xa homologado a un titulo universitario oficial español ou a outro expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro estado membro do EEES e que faculten para o acceso a estudos de máster.

Para preinscribirte, tes que cumprimentar o formulario de solicitude do máster ao que queiras acceder na web da universidade á que pertenza, onde te explicarán os requisitos de admisión e prazos posteriores para no seu caso matricularte:

  • A través desta ligazón (picar aquí)  e desta Guía facilítase información útil ás/aos estudantes tanto antes da viaxe como ao chegar á UDC.
  • No caso de que necesites calquera información a maiores, podes contactar directamente a través do correo electrónico: vepeu@udc.gal
  • A través desta ligazón (picar aquí) facilítase información útil ás/aos estudantes tanto antes da viaxe como ao chegar á USC.
  • No caso de que necesites calquera información a maiores, podes contactar directamente a través do correo electrónico: study.abroad@usc.es

A través destas ligazóns facilítase información útil aos/ás estudantes tanto antes da viaxe como ao chegar á UVIGO:

No caso de que necesites calquera información a maiores, podes contactar directamente a través do correo electrónico:  posgrao1@uvigo.es

O profesor ou profesora será designado pola Secretaría Xeral da Emigración, de conformidade co establecido na resolución na que se establece a convocatoria para inscribirse como formadores/as colaboradores/as para impartir seminarios fóra de Galicia ou, se é o caso, por solicitude motivada da entidade na cal propoña un/unha profesor/a para impartir o seminario, condicionada á realización de circuitos entre as distintas entidades que realicen os seminarios.

Os seminarios de baile, música e actividades artesanais teñen unha duración de 15 días intensivos e de 40 horas. O número de participantes non será inferior a 15 alumnos/as.

Os seminarios de cociña galega teñen unha duración dunha semana e de 20 horas. O número de participantes non será inferior a 20 alumnos/as.

As entidades faranse cargo dos gastos de estadía e manutención do/a profesor/a en lugar e condicións axeitadas, gastos de traslados do/a profesor/a dentro da cidade onde se vai realizar o seminario, da xestión e dotación das instalación axeitadas e subministración de material funxible necesario.

Entidades galegas que teñan recoñecida a galeguidade ou a súa condición de centro colaborador, inscritas no rexistro de Comunidades Galegas ou ben unha agrupación, federación ou unión destas entidades.

No caso de solicitar seminarios de baile, música ou actividades artesanais, as entidades deben ter grupo folclórico, escola de folclore da modalidade solicitada ou obradoiro con grupo de persoas que desenvolva actividades artesanais.

  • Xeralmente, a convocatoria do programa de seminarios publicase no DOG no primeiro trimestre de cada ano e na páxina web da Secretaría Xeral da Emigración.
  • As solicitudes poden presentarse na Secretaría Xeral da Emigración, ou en calquera dos lugares previstos no artigo 38º.4 da Lei 30/1992, do 26 de novembro, de rexime xurídico das administracións públicas e do procedemento administrativo común. Tamén poden presentarse nas Delegacións da Xunta de Galicia en Bos Aires e Montevideo, nas oficinas consulares e nos consulados das embaixadas correspondentes ao domicilio do/a solicitante, ademáis da presentación a través do Rexistro Electrónico da Xunta de Galicia.
  • O prazo de presentación das solicitudes, xeralmente, é un mes, contado a partir do día seguinte ao da data de publicación da resolución de convocatoria no DOG.

A) Modelo único de solicitude en cada convocatoria. Este ano, para os dous programas incluídos en cada unha das dúas convocatorias, o modelo para que unha entidade presente as súas solicitudes é único (Anexo I). Cada entidade solicitante deberá cubrir nos apartados “Finalidade e importe” e “Custo das accións” o que corresponda ao programa que, en cada caso,  queira solicitar. 

B) Chegado o momento de presentar as reformulacións das súas solicitudes, o modelo para que unha entidade presente as súas solicitudes reformuladas tamén é único (Anexo III).

C) Pero os outros anexos, Anexo II, Anexo IV e Anexo V (referidos respectivamente ás declaracións na fase de solicitude, a relación de facturas e ás declaracións na fase de xustificación), deben ser cubertos polas entidades solicitantes individualmente para cada programa solicitado (un anexo para cada un dos programas), indicando no recadro correspondente a que programa corresponde en cada caso.

I.- Resolución  de programas de actuación en favor das comunidades galegas:

  • Programa 1. Axudas para o financiamento dos gastos de funcionamento das entidades galegas no exterior.
  • Programa 2. Axudas ás entidades galegas no exterior para proxectos culturais, promovidos pola xuventude e accións informativas

(este programa engloba os catro programas do ano anterior referidos ás finalidades que se indican no título)

(Respecto ao ano anterior suprímese no programa 2, como finalidade subvencionable, as accións socioasistenciais que realicen as entidades galegas no exterior)

II.- Resolución  de programas de apoio infraestrutural en favor das comunidades galegas:

  • Programa A. Axudas a entidades galegas no exterior para a reforma, rehabilitación e conservación das súas instalacións
  • Programa B. Axudas a entidades galegas no exterior para a mellora de dotacións e equipamentos.

(Os investimentos que realicen as entidades nas súas bibliotecas poderán ser incluídos no programa A ou B, segundo corresponda pola súa finalidade).
 

De acordo co establecido nas dúas resolucións de convocatoria, o importe da subvención concedida a unha entidade galega determinada, en calquera dos programas de subvencións, en ningún caso poderá ser superior a 30.000 €. En consecuencia, segundo a normativa vixente, o réxime de xustificación aplicable en todos os programas é o de xustificación simplificada, e, en base nese réxime, indícase a continuación a documentación que deberán presentar as entidades en cada programa, tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación:

I.- CAL É A DOCUMENTACIÓN A PRESENTAR POR UNHA ENTIDADE NO MOMENTO DE REALIZAR UNHA SOLICITUDE NUN PROGRAMA CONCRETO?

1º) Documentación necesaria en cada un dos programas : 1, 2, A, B (no momento de presentar as solicitudes)

a) Solicitude, segundo o modelo normalizado que figura como anexo I ás resolucións de convocatoria.
b) Memoria descritiva das accións que a entidade solicitante prevexa realizar desde xaneiro ata outubro do ano 2013.
c) Orzamento/s detallado/s que recolla/n o custo previsto de realización de cada acción e de todas en conxunto para as cales solicita a subvención, desde xaneiro ata outubro do ano 2013.
Estes orzamentos deberán vir:
- asinados polos/as representantes legais da entidade (nos programas 1 e 2).
- realizados por empresas (nos programas A e B).
d) Fotocopia do NIF da entidade ou equivalente segundo o pais (CUIT, RIF, Cadastro…), sempre que non fose presentado con anterioridade.
e) Declaración do conxunto das subvencións solicitadas e/ou concedidas para a mesma finalidade para a cal se solicita a subvención, das distintas administracións públicas ou de organismos privados ou, se é o caso, unha declaración de que non solicitou nin percibiu outras axudas ou subvencións, segundo o modelo normalizado que figura como anexo II desta resolución.
f) Declaración expresa de non estar incursos nas circunstancias previstas no artigo 10 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia (modelo anexo II).
g) Aquelas entidades que sexan o resultado dun proceso de unión, sempre que este tivera finalizado a partir do 1 de xaneiro de 2011, deberán acompañar copia compulsada da documentación que acredite este extremo.

2º) Documentación específica, necesaria soamente no programa que se indica (ademais da indicada no punto 1 anterior)

Programa 1
a) Copia cotexada do contrato oficial de aluguer do local que sirva de sede habitual e permanente da entidade solicitante, de non atoparse debidamente actualizado o exemplar que xa conste na Secretaría Xeral da Emigración.
b) Copia do xustificante de pagamento da mensualidade do aluguer do local, referida ao mes anterior á presentación da solicitude de subvención.
c) Copia dos xustificantes de pagamento e das facturas correspondentes aos gastos derivados do proceso de unión.

Programa A
a) No caso de restauracións, informe asinado por un/unha técnico/a competente.
b) Os beneficiarios que non teñan a súa residencia fiscal en territorio español deberán presentar: b1) certificado de residencia fiscal emitido polas autoridades competentes do seu país de residencia, e, b2)  unha declaración na que conste que a entidade solicitante se atopa ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas e de Seguridade Social, e que non ten débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia (esta declaración inclúese no anexo I).
c) No caso de non ser propietarios, copia do contrato oficial vixente de aluguer do local que sirva de sede habitual e permanente da entidade solicitante, ou de cesión do mesmo, a non ser que xa conste copia do mesmo na Secretaría Xeral da Emigración, e se faga constar así expresamente.

Programa B
a) Cando o importe do gasto subvencionable, incluíndo a totalidade dos investimentos previstos, supere a contía de 18.000 euros deberanse achegar tres orzamentos de diferentes provedores, referidos a cada un dos equipamentos que se van adquirir.
b) Os beneficiarios que non teñan a súa residencia fiscal en territorio español deberán presentar: b1) certificado de residencia fiscal emitido polas autoridades competentes do seu país de residencia, e, b2)  unha declaración na que conste que a entidade solicitante se atopa ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas e de Seguridade Social, e que non ten débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia (esta declaración inclúese no anexo I).

II.- ¿CAL É A DOCUMENTACIÓN A PRESENTAR POR UNHA ENTIDADE NO MOMENTO DE REALIZAR A XUSTIFICACIÓN DE TER REALIZADAS ÁS ACCIÓNS SUBVENCIONADAS, NUN PROGRAMA CONCRETO?

a) Unha memoria de actuación xustificativa do cumprimento das condicións impostas na concesión da subvención, con indicación das accións realizadas e dos resultados obtidos, indicando o custo de cada acción.
b) Relación clasificada dos gastos e investimentos das accións realizadas, con identificación do nome completo do acreedor, do nº do documento, o seu concepto, o seu importe, a data de emisión e a data de pago (pódese utilizar o modelo que figura como Anexo IV).
c) Un detalle doutros ingresos ou subvencións que financiasen a acción subvencionada, segundo o modelo normalizado que figura como Anexo V.
d) Declaración do conxunto de todas as subvencións solicitadas e/ou concedidas, para o mesmo proxecto para o que se solicita a subvención, das distintas administracións públicas ou de organismos privados ou, de ser o caso, unha declaración de que non ten solicitadas nin percibiu outras axudas ou subvencións (pode usarse o modelo que figura como Anexo V a esta resolución).
e) As entidades beneficiarias con sede social en España deberán acreditar que se encontran ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas, e de Seguridade Social, así como que non teñen débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia.
Por outra parte, as entidades beneficiarias con sede social fóra de España deberán remitir unha declaración responsable do cumprimento desas obrigas (e para elo poden usar o modelo que figura como Anexo V nas resolucións).
f) No seu caso, carta de pago de reintegro no suposto de remanentes non aplicados, así como de intereses derivados destes.

III. MOSTRAXE (comprobación “a posteriori” pola Secretaría Xeral da Emigración dos xustificantes)

A Secretaría Xeral da Emigración a través das técnicas de mostraxe que se determinen polo secretario xeral da Emigración e de acordo cos requisitos que para estes efectos determine a Consellería de Facenda, comprobará os xustificantes que considere oportunos e que permitan obter evidencia razoable sobre a adecuada aplicación da subvención. Para este fin, aos beneficiarios que sexan elixidos poderáselles requirir a remisión dos xustificantes de gasto seleccionados.

Si. Primaranse as solicitudes que presenten aquelas entidades galegas de nova creación que acrediten, de acordo co establecido nos seus estatutos, que a súa constitución é o resultado da unión doutras ou con outras entidades galegas, que no seu día estivesen inscritas no rexistro de comunidades galegas da Secretaría Xeral da Emigración, sempre que esta unión tivera finalizado a partir do 1 de xaneiro de 2011.

Tamén, entre as finalidades do Programa 1 inclúense os gastos administrativos e legais derivados do proceso de unión. 
 

Programa A

Si. O importe máximo dos investimentos para os que solicite subvención unha entidade ao amparo deste programa A, non poderá superar a contía de 30.000 € (no caso de que o orzamento do proxecto presentado superase ese importe, non se terá en conta o exceso, e deberá ser rectificado e reducido a esa cifra pola entidade solicitante).

Como consecuencia disto:
-Suprímese a obriga de presentar o proxecto e a licenza municipal para expedientes con un gasto superior a 80.000 €.
-Suprímese a obriga de presentar 3 orzamentos realizados por empresas, cando o investimento supere os 50.000 €.

Programa B

Non obstante, no programa B, cando o importe do gasto subvencionable, incluíndo a totalidade dos investimentos previstos, supere a contía de 18.000 euros deberanse achegar tres orzamentos de diferentes provedores, referidos a cada un dos equipamentos que se van adquirir.
 

Non. As accións referidas á prestación polas entidades de servizos socioasistenciais, que no ano anterior se podían incluír entre as finalidades subvencionables no programa 2, suprímense este ano.

Non. Debido á nova normativa sobre rexistros, este ano non se poderá rexistrar nin as solicitudes nin a documentación que presenten por fax as entidades. Polo tanto, a documentación presentada por fax non terá validez aos efectos de constancia de presentación nin de cumprimento dos prazos.

Aos únicos efectos de axilizar a xestión dos expedientes, é conveniente que, especialmente as entidades de fóra de Europa, adianten por fax a documentación que estean remitindo por correo postal certificado, para que se teña constancia na Secretaría Xeral da Emigración e se poida ir analizándoa mentres non cheguen os orixinais por correo postal. Pero este adianto por fax non terá validez se non chegan os orixinais por correo postal e no prazo establecido.
 

Non, pero si conservar nos seus arquivos tanto as facturas como os xustificantes de pago das mesmas.

a) Non remitir as facturas

Este ano, cando presenten a documentación xustificativa en calquera dos programas incluídos nestas convocatorias, as entidades NON deberán remitir as facturas que acrediten o gasto realizado nin os xustificantes que acrediten o pago das mesmas, xa que están acollidas á xustificación simplificada. Agora ben, cando presenten a xustificación as entidades deberán anotar os datos de cada unha das facturas no Anexo IV: a data, a data de pago, o seu número, o nome completo da empresa emisora, o concepto e o importe total de dita factura.

Para que poidan ser admitidas na xustificación que presente unha entidade, as facturas que acrediten os gastos realizados deberán conter todos os datos e requisitos necesarios para a súa validez. Esas facturas válidas, así como os xustificantes que acrediten a realización dos pagos das mesmas (notas das transferencias bancarias e/ou recibos válidos), deberán ser conservados polas entidades beneficiarias nos seus arquivos durante catro anos, á disposición da Secretaría Xeral da Emigración e dos órganos de control.

b) Pagos das facturas

Así pois, é imprescindible que as entidades conserven nos seus arquivos, ademais das facturas, os orixinais dos documentos acreditativos do pago de cada factura. Os órganos que realicen as comprobacións e os controis dos expedientes non só van esixir que as actuacións subvencionadas estean realizadas e debidamente xustificadas con facturas correctas, senón que ademais estean pagadas e que se acredite este pago.

Este pago deberá acreditarse debidamente, mediante transferencia bancaria ou “mediante extractos ou certificacións bancarias debidamente identificados, selados e asinados polo beneficiario”, de acordo co establecido no Regulamento da Lei de subvencións de Galicia. Con carácter excepcional, aceptarase a xustificación do pago mediante recibo do provedor para gastos por importes inferiores a 1.000 € (para a súa validez, estes recibos deberán conter polo menos os seguintes datos: data, sinatura, nome e apelidos do asinante, o seu NIF, o cargo que ocupa na empresa ou entidade á que representa). 

IMPORTANTE: Tanto as facturas como os xustificantes de pago das mesmas deberán ter data do ano 2013, e anterior ao 31 de outubro de 2013.
 

Igual que en anos anteriores, nestas dúas convocatorias de subvencións para o exercicio 2013 dirixidas ás entidades galegas no exterior inclúese a posibilidade de que a Secretaría Xeral da Emigración inste ás entidades para que reformulen as súas solicitudes, á vista das propostas de resolución provisionais. Aínda que cando chegue ese momento da reformulación se lles pasará información ao respecto a todas as entidades, a continuación infórmaselles brevemente da reformulación:

Para presentar a reformulación as entidades deberán cubrir na súa totalidade o Anexo III, xunto cunha memoria explicativa.

a) De acordo co establecido no art. 25 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, cando o importe da subvención de cada proxecto na proposta de resolución provisional sexa inferior ao que figura na solicitude presentada, a Secretaría Xeral da Emigración poderá instar á entidade beneficiaria a reformulación da súa solicitude para axustar os compromisos e as condicións á subvención outorgable.

b) En que consiste a reformulación?  A reformulación significa que,  no caso de que a proposta provisional de subvención da Secretaría Xeral da Emigración non sexa o importe solicitado nese programa pola entidade, senón un importe inferior, a entidade poderá presentar unha segunda solicitude (a reformulación), que modifique a primeira presentada, reducindo o custo das accións a realizar e polo tanto o importe do gasto total. Nesta reformulación deben especificarse os novos importes reducidos das actuacións concretas que se levarían a cabo.

c) Documentación que debe constar na reformulación.

-Modelo de solicitude do programa correspondente, debidamente asinado e cuberto nas súas dúas follas, que modifique a solicitude inicialmente presentada (Anexo III).
- Breve memoria e presuposto, asinado polos/as representantes legais da entidade, na que se describan con claridade as accións que se levarán a cabo (as incluídas na solicitude inicial), e o custo total e o de cada unha delas.

d) Cal debe ser o contido da solicitude reformulada? A solicitude reformulada presentada por unha entidade deberá obter a conformidade do órgano de valoración. E, para que iso ocorra, a reformulación presentada deberá respectar o obxecto, as condicións e a finalidade da subvención e da solicitude inicial. É dicir, esta segunda solicitude, aínda que pode reducir os importes monetarios  para adecuarse á proposta de subvención,  deberá manter as mesmas condicións da solicitude inicial en canto ás finalidades a realizar (as finalidades deben ser as mesmas que estean incluídas na solicitude inicial) e en canto as fontes de financiamento (deberán manterse integramente as previstas na primeira solicitude).

e) Como se efectúa a comunicación ás entidades? A realización da comunicación ás entidades para que reformulen as súas solicitudes efectuarase por medio de publicación no taboleiro de anuncios da Secretaría Xeral da Emigración e na páxina web GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.es. A eficacia das citadas comunicacións será a partir das devanditas publicacións, computándose desde entonces o prazo de dez días.

Así mesmo, con esa mesma data e nun só intento, a Secretaría Xeral da Emigración remitirá ao enderezo de correo electrónico das entidades, sempre que este conste na solicitude, unha comunicación dando conta da realización desta publicación e dos importes propostos en cada un dos programas nos que se presentase solicitude.

f) Prazo.  As entidades solicitantes terán un prazo de dez días, que se computará desde a data de publicación destas comunicacións na devandita páxina web, para remitir á Secretaría Xeral da Emigración a reformulación das súas solicitudes para o seu análise.  No caso daquelas entidades que non respondan nese prazo, entenderase que aceptan o importe da subvención que apareza na proposta de resolución provisional.

Si. As entidades deberán realizar as accións que aparezan na solicitude presentada na súa totalidade, tanto nas finalidades como nos importes. A segunda solicitude reformulada presentada pola entidade (sempre que mereza a conformidade da Secretaría Xeral da Emigración) ou a primeira (se non se houbese presentado a reformulación ou esta non fose aceptada), deberá ser executada íntegramente, ao 100 %.

Se a entidade non executase na súa totalidade, tanto nas finalidades como nos importes, as accións que consten ben na solicitude reformulada (no caso de presentarse esta) ou ben na primeira solicitude (no caso de que non se optase pola reformulación), o pago da subvención sería proporcional, minorándose en proporción á cantidade xustificada.

Polo tanto, con independencia da subvención que lle poida conceder a Secretaría Xeral da Emigración, é moi importante que as entidades non inclúan nas súas solicitudes nin máis accións nin máis gasto do que realmente vaian realizar antes do 31 de outubro de 2012.

Toda a documentación dos expedientes -especialmente a documentación xustificativa (facturas, xustificantes de pago das facturas, etc...)- deberá ser conservada polas entidades, e a disposición dos órganos de control das subvencións, durante un período mínimo de catro anos  (a non ser que xa fose remitida á Secretaría Xeral da Emigración).

Os prazos fixados na convocatoria deberán cumprirse estritamente.

  • O prazo para presentar as solicitudes será de un mes, contado a partir do día seguinte á publicación das convocatorias no Diario Oficial de Galicia (DOG). É dicir, na convocatoria de diversos programas de actuación (programas 1 e 2) o prazo vence o próximo 16 de maio, e na convocatoria de programas de apoio infraestrutural (programas A e B) o prazo vence tamén o próximo 27 de maio.
  • E para presentar a documentación xustificativa de ter realizadas as actuacións subvencionadas o prazo vencerá o 31 de outubro de 2013, agás que a Secretaría Xeral da Emigración outorgue unha ampliación do devandito prazo
  • Así mesmo, os prazos dos requirimentos efectuados ás entidades pola Secretaría Xeral da Emigración, tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación, deberán de cumprirse estritamente.

Tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación, os requirimentos deben ser atendidos na súa totalidade e nos prazos establecidos.

De acordo co establecido nas resolucións de convocatoria, o prazo de 10 DÍAS establecido nos requirimentos computarase desde a publicación do requirimento no taboleiro de anuncios da Secretaría Xeral da Emigración e na páxina web GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.es (en concreto, no apartado Listas a convocatorias).

Enviarase unha única comunicación aos correos electrónicos das entidades, na que se lles avisará da publicación do requirimento.

No caso de non achegar a entidade nese prazo toda a documentación requirida teráselle ben por desistido da súa solicitude ou ben, no caso da xustificación, perderá o dereito ao cobro da subvención concedida.
 

Si.

  1. No momento de presentar a solicitude, no modelo de solicitude deberán indicarse as fontes de financiamento previstas das accións proxectadas.
  2. Así mesmo, coa documentación xustificativa, no Anexo V, as entidades deberán indicar as distintas fontes de financiamento que fosen utilizadas na realización das actuacións: fondos propios da entidade, subvención da Secretaría Xeral da Emigración, outras subvencións, outras fontes.
  • Para poder ser anotada no Rexistro de entrada da Secretaría Xeral da Emigración, toda a documentación que remitan as entidades galegas deberá vir acompañada dun escrito (carta ou oficio), no que conste a descrición dos documentos que se achegan, e dirixido á Secretaría Xeral da Emigración, Basquiños, nº 2. 15704. Santiago de Compostela.
  • Tal como se indicou anteriormente, non se rexistrará a documentación que presenten por fax as entidades. Polo tanto, a documentación presentada por fax non terá validez ningunha aos efectos de constancia de presentación nin de cumprimento dos prazos.
  • Para axilizar a tramitación dos expedientes é imprescindible que, coa maior brevidade posible, se acheguen os documentos orixinais por correo postal ou mediante entrega directa.
  • É moi conveniente o contacto telefónico cos ou coas funcionarios/as da Secretaría Xeral da Emigración para resolver axilmente as dúbidas que xurdan na tramitación dos expedientes (Tel.: +34 981 545 833, +34 981 957 160).
  • A solicitude e a documentación que deba presentarse de acordo co disposto nestas bases, deberá ser asinada polo/s ou pola/s representante/s legal/is das entidades solicitantes.

Toda a documentación dos expedientes -especialmente a documentación xustificativa (facturas, xustificantes de pago das facturas, etc...)- deberá ser conservada polas entidades, e a disposición dos órganos de control das subvencións, durante un período mínimo de catro anos  (a non ser que xa fose remitida á Secretaría Xeral da Emigración).

  • Para poder ser anotada no Rexistro de entrada da Secretaría Xeral da Emigración, toda a documentación que remitan as entidades galegas deberá vir acompañada dun escrito (carta ou oficio), no que conste a descrición dos documentos que se achegan, e dirixido á Secretaría Xeral da Emigración, Basquiños, nº 2. 15704. Santiago de Compostela.
  • Tal como se indicou anteriormente, non se rexistrará a documentación que presenten por fax as entidades. Polo tanto, a documentación presentada por fax non terá validez ningunha aos efectos de constancia de presentación nin de cumprimento dos prazos.
  • Para axilizar a tramitación dos expedientes é imprescindible que, coa maior brevidade posible, se acheguen os documentos orixinais por correo postal ou mediante entrega directa.
  • É moi conveniente o contacto telefónico cos ou coas funcionarios/as da Secretaría Xeral da Emigración para resolver axilmente as dúbidas que xurdan na tramitación dos expedientes (Tel.: +34 981 545 833, +34 981 957 160).
  • A solicitude e a documentación que deba presentarse de acordo co disposto nestas bases, deberá ser asinada polo/s ou pola/s representante/s legal/is das entidades solicitantes.

Si.

  1. No momento de presentar a solicitude, no modelo de solicitude deberán indicarse as fontes de financiamento previstas das accións proxectadas.
  2. Así mesmo, coa documentación xustificativa, no Anexo V, as entidades deberán indicar as distintas fontes de financiamento que fosen utilizadas na realización das actuacións: fondos propios da entidade, subvención da Secretaría Xeral da Emigración, outras subvencións, outras fontes.

Tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación, os requirimentos deben ser atendidos na súa totalidade e nos prazos establecidos.

De acordo co establecido nas resolucións de convocatoria, o prazo de 10 DÍAS establecido nos requirimentos computarase desde a publicación do requirimento no taboleiro de anuncios da Secretaría Xeral da Emigración e na páxina web GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.es (en concreto, no apartado Listas a convocatorias).

Enviarase unha única comunicación aos correos electrónicos das entidades, na que se lles avisará da publicación do requirimento.

No caso de non achegar a entidade nese prazo toda a documentación requirida teráselle ben por desistido da súa solicitude ou ben, no caso da xustificación, perderá o dereito ao cobro da subvención concedida.
 

Os prazos fixados na convocatoria deberán cumprirse estritamente.

  • O prazo para presentar as solicitudes será de un mes, contado a partir do día seguinte á publicación das convocatorias no Diario Oficial de Galicia (DOG). É dicir, na convocatoria de diversos programas de actuación (programas 1 e 2) o prazo vence o próximo 16 de maio, e na convocatoria de programas de apoio infraestrutural (programas A e B) o prazo vence tamén o próximo 27 de maio.
  • E para presentar a documentación xustificativa de ter realizadas as actuacións subvencionadas o prazo vencerá o 31 de outubro de 2013, agás que a Secretaría Xeral da Emigración outorgue unha ampliación do devandito prazo
  • Así mesmo, os prazos dos requirimentos efectuados ás entidades pola Secretaría Xeral da Emigración, tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación, deberán de cumprirse estritamente.

Si. As entidades deberán realizar as accións que aparezan na solicitude presentada na súa totalidade, tanto nas finalidades como nos importes. A segunda solicitude reformulada presentada pola entidade (sempre que mereza a conformidade da Secretaría Xeral da Emigración) ou a primeira (se non se houbese presentado a reformulación ou esta non fose aceptada), deberá ser executada íntegramente, ao 100 %.

Se a entidade non executase na súa totalidade, tanto nas finalidades como nos importes, as accións que consten ben na solicitude reformulada (no caso de presentarse esta) ou ben na primeira solicitude (no caso de que non se optase pola reformulación), o pago da subvención sería proporcional, minorándose en proporción á cantidade xustificada.

Polo tanto, con independencia da subvención que lle poida conceder a Secretaría Xeral da Emigración, é moi importante que as entidades non inclúan nas súas solicitudes nin máis accións nin máis gasto do que realmente vaian realizar antes do 31 de outubro de 2012.

Igual que en anos anteriores, nestas dúas convocatorias de subvencións para o exercicio 2013 dirixidas ás entidades galegas no exterior inclúese a posibilidade de que a Secretaría Xeral da Emigración inste ás entidades para que reformulen as súas solicitudes, á vista das propostas de resolución provisionais. Aínda que cando chegue ese momento da reformulación se lles pasará información ao respecto a todas as entidades, a continuación infórmaselles brevemente da reformulación:

Para presentar a reformulación as entidades deberán cubrir na súa totalidade o Anexo III, xunto cunha memoria explicativa.

a) De acordo co establecido no art. 25 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, cando o importe da subvención de cada proxecto na proposta de resolución provisional sexa inferior ao que figura na solicitude presentada, a Secretaría Xeral da Emigración poderá instar á entidade beneficiaria a reformulación da súa solicitude para axustar os compromisos e as condicións á subvención outorgable.

b) En que consiste a reformulación?  A reformulación significa que,  no caso de que a proposta provisional de subvención da Secretaría Xeral da Emigración non sexa o importe solicitado nese programa pola entidade, senón un importe inferior, a entidade poderá presentar unha segunda solicitude (a reformulación), que modifique a primeira presentada, reducindo o custo das accións a realizar e polo tanto o importe do gasto total. Nesta reformulación deben especificarse os novos importes reducidos das actuacións concretas que se levarían a cabo.

c) Documentación que debe constar na reformulación.

-Modelo de solicitude do programa correspondente, debidamente asinado e cuberto nas súas dúas follas, que modifique a solicitude inicialmente presentada (Anexo III).
- Breve memoria e presuposto, asinado polos/as representantes legais da entidade, na que se describan con claridade as accións que se levarán a cabo (as incluídas na solicitude inicial), e o custo total e o de cada unha delas.

d) Cal debe ser o contido da solicitude reformulada? A solicitude reformulada presentada por unha entidade deberá obter a conformidade do órgano de valoración. E, para que iso ocorra, a reformulación presentada deberá respectar o obxecto, as condicións e a finalidade da subvención e da solicitude inicial. É dicir, esta segunda solicitude, aínda que pode reducir os importes monetarios  para adecuarse á proposta de subvención,  deberá manter as mesmas condicións da solicitude inicial en canto ás finalidades a realizar (as finalidades deben ser as mesmas que estean incluídas na solicitude inicial) e en canto as fontes de financiamento (deberán manterse integramente as previstas na primeira solicitude).

e) Como se efectúa a comunicación ás entidades? A realización da comunicación ás entidades para que reformulen as súas solicitudes efectuarase por medio de publicación no taboleiro de anuncios da Secretaría Xeral da Emigración e na páxina web GaliciaAberta - http://emigracion.xunta.es. A eficacia das citadas comunicacións será a partir das devanditas publicacións, computándose desde entonces o prazo de dez días.

Así mesmo, con esa mesma data e nun só intento, a Secretaría Xeral da Emigración remitirá ao enderezo de correo electrónico das entidades, sempre que este conste na solicitude, unha comunicación dando conta da realización desta publicación e dos importes propostos en cada un dos programas nos que se presentase solicitude.

f) Prazo.  As entidades solicitantes terán un prazo de dez días, que se computará desde a data de publicación destas comunicacións na devandita páxina web, para remitir á Secretaría Xeral da Emigración a reformulación das súas solicitudes para o seu análise.  No caso daquelas entidades que non respondan nese prazo, entenderase que aceptan o importe da subvención que apareza na proposta de resolución provisional.

Non, pero si conservar nos seus arquivos tanto as facturas como os xustificantes de pago das mesmas.

a) Non remitir as facturas

Este ano, cando presenten a documentación xustificativa en calquera dos programas incluídos nestas convocatorias, as entidades NON deberán remitir as facturas que acrediten o gasto realizado nin os xustificantes que acrediten o pago das mesmas, xa que están acollidas á xustificación simplificada. Agora ben, cando presenten a xustificación as entidades deberán anotar os datos de cada unha das facturas no Anexo IV: a data, a data de pago, o seu número, o nome completo da empresa emisora, o concepto e o importe total de dita factura.

Para que poidan ser admitidas na xustificación que presente unha entidade, as facturas que acrediten os gastos realizados deberán conter todos os datos e requisitos necesarios para a súa validez. Esas facturas válidas, así como os xustificantes que acrediten a realización dos pagos das mesmas (notas das transferencias bancarias e/ou recibos válidos), deberán ser conservados polas entidades beneficiarias nos seus arquivos durante catro anos, á disposición da Secretaría Xeral da Emigración e dos órganos de control.

b) Pagos das facturas

Así pois, é imprescindible que as entidades conserven nos seus arquivos, ademais das facturas, os orixinais dos documentos acreditativos do pago de cada factura. Os órganos que realicen as comprobacións e os controis dos expedientes non só van esixir que as actuacións subvencionadas estean realizadas e debidamente xustificadas con facturas correctas, senón que ademais estean pagadas e que se acredite este pago.

Este pago deberá acreditarse debidamente, mediante transferencia bancaria ou “mediante extractos ou certificacións bancarias debidamente identificados, selados e asinados polo beneficiario”, de acordo co establecido no Regulamento da Lei de subvencións de Galicia. Con carácter excepcional, aceptarase a xustificación do pago mediante recibo do provedor para gastos por importes inferiores a 1.000 € (para a súa validez, estes recibos deberán conter polo menos os seguintes datos: data, sinatura, nome e apelidos do asinante, o seu NIF, o cargo que ocupa na empresa ou entidade á que representa). 

IMPORTANTE: Tanto as facturas como os xustificantes de pago das mesmas deberán ter data do ano 2013, e anterior ao 31 de outubro de 2013.
 

Non. Debido á nova normativa sobre rexistros, este ano non se poderá rexistrar nin as solicitudes nin a documentación que presenten por fax as entidades. Polo tanto, a documentación presentada por fax non terá validez aos efectos de constancia de presentación nin de cumprimento dos prazos.

Aos únicos efectos de axilizar a xestión dos expedientes, é conveniente que, especialmente as entidades de fóra de Europa, adianten por fax a documentación que estean remitindo por correo postal certificado, para que se teña constancia na Secretaría Xeral da Emigración e se poida ir analizándoa mentres non cheguen os orixinais por correo postal. Pero este adianto por fax non terá validez se non chegan os orixinais por correo postal e no prazo establecido.
 

Non. As accións referidas á prestación polas entidades de servizos socioasistenciais, que no ano anterior se podían incluír entre as finalidades subvencionables no programa 2, suprímense este ano.

Programa A

Si. O importe máximo dos investimentos para os que solicite subvención unha entidade ao amparo deste programa A, non poderá superar a contía de 30.000 € (no caso de que o orzamento do proxecto presentado superase ese importe, non se terá en conta o exceso, e deberá ser rectificado e reducido a esa cifra pola entidade solicitante).

Como consecuencia disto:
-Suprímese a obriga de presentar o proxecto e a licenza municipal para expedientes con un gasto superior a 80.000 €.
-Suprímese a obriga de presentar 3 orzamentos realizados por empresas, cando o investimento supere os 50.000 €.

Programa B

Non obstante, no programa B, cando o importe do gasto subvencionable, incluíndo a totalidade dos investimentos previstos, supere a contía de 18.000 euros deberanse achegar tres orzamentos de diferentes provedores, referidos a cada un dos equipamentos que se van adquirir.
 

Si. Primaranse as solicitudes que presenten aquelas entidades galegas de nova creación que acrediten, de acordo co establecido nos seus estatutos, que a súa constitución é o resultado da unión doutras ou con outras entidades galegas, que no seu día estivesen inscritas no rexistro de comunidades galegas da Secretaría Xeral da Emigración, sempre que esta unión tivera finalizado a partir do 1 de xaneiro de 2011.

Tamén, entre as finalidades do Programa 1 inclúense os gastos administrativos e legais derivados do proceso de unión. 
 

De acordo co establecido nas dúas resolucións de convocatoria, o importe da subvención concedida a unha entidade galega determinada, en calquera dos programas de subvencións, en ningún caso poderá ser superior a 30.000 €. En consecuencia, segundo a normativa vixente, o réxime de xustificación aplicable en todos os programas é o de xustificación simplificada, e, en base nese réxime, indícase a continuación a documentación que deberán presentar as entidades en cada programa, tanto na fase de solicitude como na fase de xustificación:

I.- CAL É A DOCUMENTACIÓN A PRESENTAR POR UNHA ENTIDADE NO MOMENTO DE REALIZAR UNHA SOLICITUDE NUN PROGRAMA CONCRETO?

1º) Documentación necesaria en cada un dos programas : 1, 2, A, B (no momento de presentar as solicitudes)

a) Solicitude, segundo o modelo normalizado que figura como anexo I ás resolucións de convocatoria.
b) Memoria descritiva das accións que a entidade solicitante prevexa realizar desde xaneiro ata outubro do ano 2013.
c) Orzamento/s detallado/s que recolla/n o custo previsto de realización de cada acción e de todas en conxunto para as cales solicita a subvención, desde xaneiro ata outubro do ano 2013.
Estes orzamentos deberán vir:
- asinados polos/as representantes legais da entidade (nos programas 1 e 2).
- realizados por empresas (nos programas A e B).
d) Fotocopia do NIF da entidade ou equivalente segundo o pais (CUIT, RIF, Cadastro…), sempre que non fose presentado con anterioridade.
e) Declaración do conxunto das subvencións solicitadas e/ou concedidas para a mesma finalidade para a cal se solicita a subvención, das distintas administracións públicas ou de organismos privados ou, se é o caso, unha declaración de que non solicitou nin percibiu outras axudas ou subvencións, segundo o modelo normalizado que figura como anexo II desta resolución.
f) Declaración expresa de non estar incursos nas circunstancias previstas no artigo 10 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia (modelo anexo II).
g) Aquelas entidades que sexan o resultado dun proceso de unión, sempre que este tivera finalizado a partir do 1 de xaneiro de 2011, deberán acompañar copia compulsada da documentación que acredite este extremo.

2º) Documentación específica, necesaria soamente no programa que se indica (ademais da indicada no punto 1 anterior)

Programa 1
a) Copia cotexada do contrato oficial de aluguer do local que sirva de sede habitual e permanente da entidade solicitante, de non atoparse debidamente actualizado o exemplar que xa conste na Secretaría Xeral da Emigración.
b) Copia do xustificante de pagamento da mensualidade do aluguer do local, referida ao mes anterior á presentación da solicitude de subvención.
c) Copia dos xustificantes de pagamento e das facturas correspondentes aos gastos derivados do proceso de unión.

Programa A
a) No caso de restauracións, informe asinado por un/unha técnico/a competente.
b) Os beneficiarios que non teñan a súa residencia fiscal en territorio español deberán presentar: b1) certificado de residencia fiscal emitido polas autoridades competentes do seu país de residencia, e, b2)  unha declaración na que conste que a entidade solicitante se atopa ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas e de Seguridade Social, e que non ten débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia (esta declaración inclúese no anexo I).
c) No caso de non ser propietarios, copia do contrato oficial vixente de aluguer do local que sirva de sede habitual e permanente da entidade solicitante, ou de cesión do mesmo, a non ser que xa conste copia do mesmo na Secretaría Xeral da Emigración, e se faga constar así expresamente.

Programa B
a) Cando o importe do gasto subvencionable, incluíndo a totalidade dos investimentos previstos, supere a contía de 18.000 euros deberanse achegar tres orzamentos de diferentes provedores, referidos a cada un dos equipamentos que se van adquirir.
b) Os beneficiarios que non teñan a súa residencia fiscal en territorio español deberán presentar: b1) certificado de residencia fiscal emitido polas autoridades competentes do seu país de residencia, e, b2)  unha declaración na que conste que a entidade solicitante se atopa ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas e de Seguridade Social, e que non ten débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia (esta declaración inclúese no anexo I).

II.- ¿CAL É A DOCUMENTACIÓN A PRESENTAR POR UNHA ENTIDADE NO MOMENTO DE REALIZAR A XUSTIFICACIÓN DE TER REALIZADAS ÁS ACCIÓNS SUBVENCIONADAS, NUN PROGRAMA CONCRETO?

a) Unha memoria de actuación xustificativa do cumprimento das condicións impostas na concesión da subvención, con indicación das accións realizadas e dos resultados obtidos, indicando o custo de cada acción.
b) Relación clasificada dos gastos e investimentos das accións realizadas, con identificación do nome completo do acreedor, do nº do documento, o seu concepto, o seu importe, a data de emisión e a data de pago (pódese utilizar o modelo que figura como Anexo IV).
c) Un detalle doutros ingresos ou subvencións que financiasen a acción subvencionada, segundo o modelo normalizado que figura como Anexo V.
d) Declaración do conxunto de todas as subvencións solicitadas e/ou concedidas, para o mesmo proxecto para o que se solicita a subvención, das distintas administracións públicas ou de organismos privados ou, de ser o caso, unha declaración de que non ten solicitadas nin percibiu outras axudas ou subvencións (pode usarse o modelo que figura como Anexo V a esta resolución).
e) As entidades beneficiarias con sede social en España deberán acreditar que se encontran ao día nas súas obrigas tributarias estatais e autonómicas, e de Seguridade Social, así como que non teñen débedas pendentes coa Comunidade Autónoma de Galicia.
Por outra parte, as entidades beneficiarias con sede social fóra de España deberán remitir unha declaración responsable do cumprimento desas obrigas (e para elo poden usar o modelo que figura como Anexo V nas resolucións).
f) No seu caso, carta de pago de reintegro no suposto de remanentes non aplicados, así como de intereses derivados destes.

III. MOSTRAXE (comprobación “a posteriori” pola Secretaría Xeral da Emigración dos xustificantes)

A Secretaría Xeral da Emigración a través das técnicas de mostraxe que se determinen polo secretario xeral da Emigración e de acordo cos requisitos que para estes efectos determine a Consellería de Facenda, comprobará os xustificantes que considere oportunos e que permitan obter evidencia razoable sobre a adecuada aplicación da subvención. Para este fin, aos beneficiarios que sexan elixidos poderáselles requirir a remisión dos xustificantes de gasto seleccionados.

I.- Resolución  de programas de actuación en favor das comunidades galegas:

  • Programa 1. Axudas para o financiamento dos gastos de funcionamento das entidades galegas no exterior.
  • Programa 2. Axudas ás entidades galegas no exterior para proxectos culturais, promovidos pola xuventude e accións informativas

(este programa engloba os catro programas do ano anterior referidos ás finalidades que se indican no título)

(Respecto ao ano anterior suprímese no programa 2, como finalidade subvencionable, as accións socioasistenciais que realicen as entidades galegas no exterior)

II.- Resolución  de programas de apoio infraestrutural en favor das comunidades galegas:

  • Programa A. Axudas a entidades galegas no exterior para a reforma, rehabilitación e conservación das súas instalacións
  • Programa B. Axudas a entidades galegas no exterior para a mellora de dotacións e equipamentos.

(Os investimentos que realicen as entidades nas súas bibliotecas poderán ser incluídos no programa A ou B, segundo corresponda pola súa finalidade).
 

A) Modelo único de solicitude en cada convocatoria. Este ano, para os dous programas incluídos en cada unha das dúas convocatorias, o modelo para que unha entidade presente as súas solicitudes é único (Anexo I). Cada entidade solicitante deberá cubrir nos apartados “Finalidade e importe” e “Custo das accións” o que corresponda ao programa que, en cada caso,  queira solicitar. 

B) Chegado o momento de presentar as reformulacións das súas solicitudes, o modelo para que unha entidade presente as súas solicitudes reformuladas tamén é único (Anexo III).

C) Pero os outros anexos, Anexo II, Anexo IV e Anexo V (referidos respectivamente ás declaracións na fase de solicitude, a relación de facturas e ás declaracións na fase de xustificación), deben ser cubertos polas entidades solicitantes individualmente para cada programa solicitado (un anexo para cada un dos programas), indicando no recadro correspondente a que programa corresponde en cada caso.